ה"שטייגען" של הכנסת: 1,500 הצע"ח נדונו מתחילת הקדנציה

    לא אחת הבעתי את דעתי על כך שהכנסת מחוקקת את עצמה לדעת. בעיניי, תפקיד המחוקק הוא לא רק יצירת חקיקה שמייצרת עודף רגולציה וסרבול למגזר העסקי ולחיי האזרחים
    איתי גדסי 2 Comment on ה"שטייגען" של הכנסת: 1,500 הצע"ח נדונו מתחילת הקדנציה

    ועדת השרים לחקיקה מסכמת מושב, כ- 1,100 חוקים נבלמו בוועדת השרים ● שקד: "הכנסת מחוקקת עצמה לדעת. תפקידה העיקרי צריך להיות פיקוח על עבודת הממשלה ולא תוספת רגולציה למגזר העסקי ולאזרחים"

    מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
    לא אחת הבעתי את דעתי על כך שהכנסת מחוקקת את עצמה לדעת. בעיניי, תפקיד המחוקק הוא לא רק יצירת חקיקה שמייצרת עודף רגולציה וסרבול למגזר העסקי ולחיי האזרחים
    21:58
    14.05.24
    נתי קאליש No Comments on עקב ביטול ההילולא: הצדיק מטבריה יקיים הדלקה מיוחדת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמעט 1,500 הצעות חוק שונות נדונו בוועדת שרים לחקיקה מתחילת הקדנציה – כך עולה מנתונים של ועדת השרים. על פי הנתונים, 167 הצעות חוק מתוכן הן הצעות ממשלתיות והיתר פרטיות. מתוך הצעות החוק הפרטיות שנדונו בוועדה, הוכרעו 444 מתוכן. הוועדה תמכה ב- 152 הצעות חוק של הקואליציה, לעומת 61 של האופוזיציה. לכ- 200 הצעות חוק וועדת השרים לחקיקה התנגדה. בכ- 900 הצעות חוק המשך הדיון נדחה.

    יצוין, כי יו"ר ועדת השרים, שרת המשפטים איילת שקד פעלה לשקיפות בהצבעות הוועדה, שעה שלשכתה מפרסמת את תוצאות ההצבעות על הצעות החוק , ואף את עמדת השרה בהצעות החוק שעלו לדיון.

    ועדת השרים לחקיקה יושבת מדי שבוע, במהלך כנסי הכנסת, וקובעת את עמדת הממשלה לגבי הצעות החוק השונות של חברי הכנסת. על פי הנהלים, רק הצעת חוק שאושרה בידי ועדת שרים לחקיקה זוכה לתמיכת חברי הקואליציה בהצבעות במליאת הכנסת. הצעת חוק שלא אושרה בידי הוועדה מחייבת את חברי הקואליציה להתנגד לה. נוכח זאת, חברי הכנסת רואים חשיבות רבה בעמדת הוועדה.

    יו"ר הוועדה ושרת המשפטים איילת שקד: "לא אחת הבעתי את דעתי על כך שהכנסת מחוקקת את עצמה לדעת. בעיניי, תפקיד המחוקק הוא לא רק יצירת חקיקה שמייצרת עודף רגולציה וסרבול למגזר העסקי ולחיי האזרחים. תפקיד המחוקק הוא בעיקר ביקורת על עבודת הממשלה, וייצוג קשת העמדות של אזרחי ישראל. אמשיך לבלום הצעות חוק שאינן נצרכות גם במושב הבא של הכנסת, ואקיים דיאלוג עם יו"ר הקואליציה ועם נציגי האופוזיציה בדבר דרכים לצמצום מבול החקיקה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חבל להשתמש במילה שטייגען לטינופת